Moxy London Excel Hotel hadde en grei beliggenhet, med kun noen minutters gange til Royal Albert DLR-stasjon hvor det var hyppige avganger til det sentrale London. Hotellet var derfor et godt utgangspunkt for å oppleve byen.
Gjesterom og fasiliteter
Gjesterommet var ikke spesielt stort, men hadde en moderne og brukervennlig innredning som bestod av en komfortabel lenestol, skrivebord og dobbeltseng. Belysningen i rommet var svært bra. LED stemningsbelysning var med på å skape en avslappet og hyggelig atmosfære. Det var tilstrekkelig med ledige strømuttak, og i tillegg til de vanlige engelske strømuttakene (som krever adapter), fantes det USB uttak og Europeiske strømuttak.
Gjesterommet hadde ikke kjøleskap eller minibar, men det ble satt frem kartonger med gratis kildevann og små poser med kjeks hver dag. Det fantes også en vannkoker med tilhørende kaffe og te.
Dobbeltsengen var pent oppredd med flere komfortable puter og en felles dyne, noe som ble opplevd som litt uvant. Madrassen var komfortabel, men i mykeste laget etter min smak.
Temperaturen og luften i rommet var grei, men vi åpnet vinduet for å få inn litt kjølig og frisk luft. Rommet var utstyrt med manuelt regulerbart klimaanlegg, men vi fikk ikke dette til å virke. Det fantes også en stor smart TV på rommet, som vi kun delvis til å fungere. Smart funksjonene som nett TV og Chromecast fungerte ikke.


Baderommet var lite og bestod av et dusjhjørne, toalett og vask. Belysningen i rommet var bra og det var lagt frem tykke og myke, komfortable håndklær. Det var satt frem dispensere med såpe både ved vasken og i dusjen. Belysningen i baderommet var svært bra.
Renholdet og vedlikeholdet på gjesterommet og baderommet var svært bra. Det ble utført renhold på daglig basis.

Fellesområder
Hotellets fellesområder hadde en leken og moderne stil, noe som er en rød tråd for alle hotellene i Moxy kjeden. Hotellet hadde en kombinert resepsjon og bar som var døgnbemannet. Det var også mulighet til å kjøpe enkle retter. I forbindelse med resepsjonen var det flere hyggelige sittegrupper, ulike spill og leker.
Det var godt skiltet til de ulike gjesterommene og enkelt å finne frem til de ulike delene av hotellet.
Renholdet og vedlikeholdet i fellesområdene var generelt bra.

Frokost
Hotellets frokost ble servert som buffet og hadde et greit utvalg av kalde og varme retter. Utvalget var dog mindre enn det vi er vant til fra skandinaviske hoteller. Produktene var ikke helt ferske og hadde en lav kvalitet. Det var et begrenset utvalg av brød og det som fantes var tørt. Alle produktene var tydelig merket med skilt, men flere av skiltene var plassert ved feil produkter.



De ansatte ved frokosten var lite tilstede og vi savnet en hyggelig hilsen ved ankomst, samt noe mer entusiasme og engasjement. Det var lagt opp til at gjestene selv skulle rydde bordene og sette dekketøy og glass i egne traller.
Service
Ingen av de ansatte utmerket seg spesielt med tanke på service. Noe mer interesse og engasjement for gjestene hadde vært med på å løfte opplevelsen. Vi følte oss i liten grad sett av de ansatte og fikk ingen hilsen eller hyggelig kommentar ved innsjekk eller utsjekk. Vi ble heller ikke spurt om oppholdet eller ønsket velkommen tilbake.
Beliggenhet
Hotellet hadde en sentral beliggenhet i nærheten av London City Airport og kongress- og messeområdet ExCel. Det var kun noen minutters gange til DLR-stasjonen «Royal Albert» med raske og hyppige forbindelse inn til sentrum av London. Hotellets plassering ble opplevd som enkelt og komfortabelt med tanke på å besøke byen. Det var imidlertid ingen spisestedet eller barer i området rundt hotellet.
Konklusjon
Moxy London Excel Hotel hadde en god plassering i utkanten av sentrale London og tilbød rimelig og komfortabel overnatting. Servicenivået hos det ansatte kunne imidlertid vært noe bedre. Frokosten utmerket seg ikke spesielt og var med på å trekke ned totalinntrykket. På bakgrunn av ovennevnte er vi usikre på om vi ønsker å besøke hotellet igjen.