Hopp til innholdet

Hotel Pelikan, Virpizar

Hotel Pelikan ligger vakkert til på torget i Virpizar med gangavstand til alle av stedets attraksjoner, restauranter og forretninger. Hotellet ligger i en vakker historisk bygning som er med på å gi et godt førsteinntrykk.

Vi ble imidlertid nærmest «overfalt» av hotellets eier på parkeringsplassen utenfor hotellet. Han oppførte seg svært aggressivt og påtrengende. Han var svært pågående i og selge inn en overpriset tur på Skadarsjøen og gjorde innsjekking svært ubehagelig. Som hotellinnspektør har jeg besøkt mange hoteller, men aldri opplevd noe verre. Hotellet nektet å ta imot kortbetaling og den aggressive eieren ble med bort til nærmeste minibank for å ta ut penger. I forbindelse med betalingen forsøkte eieren å stjele 34 EUR ved at han «glemte» å betale tilbake veksel. Vi fikk imidlertid pengene når vi påpekte dette. Hotellets øvrige ansatte fremsto som hyggelige, men eieren av hotellet var med på å skape et uopprettelig dårlig inntrykk. Jeg ber alle andre gjester være på vakt – han har ingen ærlige hensikter.

Gjesterommet var mørkt og i dårlig forfatning. Rommet bestod av en enkeltseng, en liten dobbeltseng, et kjøleskap, en gammeldags TV og aircondition. Det trådløse nettverket fungerte ikke og vi fikk beskjed om at nettverket ikke var tilgjengelig. Det var dårlig belysning i rommet og ikke tilstrekkelig med ledige strømuttak for å kunne lade telefoner og lignende. Sengene hadde gamle og ukomfortable madrasser. Renholdet var svært dårlig.

Baderommet var lite og enkelt innredet med en dusj, toalett og vask. Belysningen var relativt dårlig. Det var satt frem en dispenser med såpe på vasken.

Hotellet hadde ingen heis og kun en smal trapp, noe som gjorde det vanskelig å ha med seg mye bagasje. Resepsjonen var ubemannet store deler av døgnet og fremsto som rotete. I tilknytning til hotellet fantes det en restaurant, bar og en hyggelig terasse.

Frokosten ble servert som på et oppdekket langbord, noe som fungerte fint. Det ble servert flere lokale spesialiteter som lokal ost, lokal spekemat og salami, lokale tomater, syltetøy og honning. Det fantes ingen varmretter. Brødet som ble servert var ferskt og velsmakende. Vi fikk i tillegg tilbud om kaffe eller te. Det ble ikke tilbudt noen juice. Produktene på frokosten virket ferske og av god kvalitet. De ansatte i frokostsalen var også hyggelige og fylte på fatene når de begynte å bli tomme.

Hotel Pelikan har potensiale til å levere svært gode opplevelser, men den påtrengende og aggressive eieren er med på å ødelegge idyllen som kunne ha vært. Hotellet trenger også en oppgradering med tanke på gjesterommene. Vi vil ikke besøke stedet igjen og kan ikke anbefale det til andre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *